beccasblogg-

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Jocer

Av Becca - 19 mars 2013 13:14

Svårt att gå från: jaaa...uhm...jo hästar verkar helt okej till: PANG! Hård pluggning och sommnar med boken över mig, Klockan är 1 på natten och ÄNTLIGEN är allt insmort.


Nu står jag still och vet liksom inte riktigt vars jag ska...

Allt är upp och ner och inoutvänd allt är bara kaos.

Förstår inget bara att gissa,jämnföra med bra hästar med bra muskler med min Jocer och sedan så försöka förstå så att man svettas.

Tå tramp och svordomar,svett och blod,gråt och skratt,ilska och lycka är vardagen för mig och tusen andra...

Hemma är allt fokuserat på plugg och ner på granngården och köpa allt man behöver sedan upp till fjället upp klockan 6 och börja träna.

Vissa dagar kommer man in och är blodig och kan inte rida på ett par dagar och andra så är man så lycklig att man gråter...

Farfmor säger när en bil kommer så blixtrar det till av lycka i hans ögon och han gnäggar tyst när de öppnar dörrarna... Oftast är det fel bil då sänker han huvudet och surar ibland är det rätt då man kan mötas av en gäll gnäggning och sen kommer en 700 kilare kommer springandes mot dig.

De sägs att han blir som en hund som älskar barn när jag kommer skuttandes på stigen till stallet.

Så go och snäll häst.

Kapacitet inom hoppningen och hans trav OJ OJ OOOOOJ! Kan gråta av förtjusning när han travar iväg över hagen med högt buren svans och huvudet i vädret som han viftar exotiskt på. Kroppen som rör sig smidigt och när han satsar och hoppar över det två meter höga staketet.

På sommaren brukar vi springa sida vid sida på varsin sida av staketet så långt hagen räcker för att sedan vända och springa skrattandes tillbaka.

Allt slutar med pussar och frossa i morötter,gurka och äpplen.

Solen som värmen min kind och rygg och han som värmer mitt hjärta.

Sommrarna är en tid för oss sommaren är gjord för att skratta i.

Hans breda rygg är bara gjord för mig. Det ända som återstår är att få bandet mellan oss starkare sen kan vi rida ut på sommar,vintern och hösten.

På sommaren när slapp dagarna äger rum brukar jag strossa ner till stallet och lägga mig i en soffa i hagen och somna.

När du sommnar är Jocer nära och är lungn och snäll när han betar och när du vaknar är han inom 5 meters avstånd.

Han håller sig till folkt och älskar uppmärksamhet.

Han är värd denna uppmärksamhet...

Thats for sure...


   

KOLLA PÅ HONOM! Namn: Jocer den bästa mellan namn: perfektion efternamn: Den första


Allt är som en stor mumsig kaka ÅÅÅÅÅH


//Jocer o hans Becca

 
 
Caitlin

Caitlin

19 mars 2013 16:56

Så fint skrivet om Jocer!
Märks att du verkligen älskar honom.

Tänk på att hästar är som oss, helt olika i formen och i hjärtat.
En del har lättare för att vara välmusklade medan andra inte har det i sig till exempel. En del är stora, andra är små...

Men det verkar absolut som att din Jocer och du förstår varandra från grunden. Han saknar dig när du inte är där och vakar över dig. Du tillhör hans flock och det är jätteviktigt att förstå sin häst. Markträningen eller Natural Horsemanship handlar om det, att kunna läsa av hästen och på ett naturligt sätt kunna komunicera med hästen.

Var rädd om det bandet, trots all möda du lägger ner. När allt känns hopplöst, tänk tillbaka på era fina stunder och ta dem till att hitta styrkan i att fortsätta!

Kram på dig!

http://notfadeaway.bloggplatsen.se

Becca

19 mars 2013 21:14

Du e så mogen och har helt totalt rätt!
Fan caitlin lova att aldrig lämmna mig! Känns som värsta ungen men du betyder ENORMT mycket för mig!

Kramizz becca

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becca - 30 januari 2015 19:50

Ja du, bloggen. Mycket har hänt sedan år 2012 (tror jag att det var..) men nu... går vi skillda vägar. Vet inte hur många gånger jag bara hammrat ner fingrarna ner i tangenterna med tårarna strömmandes ner för kinder. Jag vet inte heller hur många...

Av Becca - 29 januari 2015 21:31

Yes, hello. Please help me. Mina ridande vänner, nej men asså. *suck* Ni som verkligen rider hästar. Nivet, de som säger gnägg. ANYWAAAYS, barbacka sadlar /bomlösa sadlar i typ western stil. Vet ni vars man kan få tag i en sån? Typ 500kr... ? ...

Av Becca - 29 januari 2015 00:05

Du drömmer om kärlek, din dumma jävla idiot. Det kommer att komma, sure, men hen kommer inte komma flygandes i och med att du lämnat Villis. Det kommer att komma MÅNGA fler tårfyllda och kalla nätter där det finns absolut INGEN att krypa tätt inti...

Av Becca - 28 januari 2015 14:06

Rosor är röda, Violer är viol, Clara är sjuk, Jag är likaså. ...

Av Becca - 27 januari 2015 10:35


Din jävel, du är sjuk och jag är ensam. VÄNTA! JAG HAR DET HÄR!! Rosor är röda, Violer är viol, Du är sjuk, Världen är grå. I made a FUCKING POEM FOR YOU MY DEAR LADY!! Kram och krya på dig, din lilla svamp. ...

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards